Ajankohtaista I Tuike – Tuetusti kohti monimuotoista työelämää | Koitto – Järjestötyöllistämisen tukipalvelut | Työllisyystoimijoiden verkostot I Opinnollistaminen I Asiakasraati I Yhdistysten työllistymistä tukevan toiminnan kuvauksia I Pohjois-Karjalan työllisyystoimijoita I Kokemusosaajat
Työllisyyden asiakasraati – mahdollisuus vaikuttaa!
Pohjois-Karjalan Sosiaaliturvayhdistys käynnisti työllisyyden asiakasraatitoiminnan keväällä 2016. Täydennämme nyt raatia uusilla jäsenillä ja kutsumme sinut mukaan! Seuraava tapaaminen on ti 7.9.2021 klo 14–16 (ilmoittautumiset 5.9. mennessä).
Asiakasraati on keskustelu- ja kehittämisryhmä, jonka tarkoituksena on tuottaa tietoa, kokemuksia ja mielipiteitä työllistymiseen liittyvistä palveluista. Raati on mahdollisuus vaikuttaa, ehdottaa, antaa palautetta sekä ideoida yhdessä muiden jäsenten kanssa. Raadissa kaikkien jäsenten ideat ja mielipiteet nähdään arvokkaina ja tärkeinä. Raatiin tullaksesi tarvitset vain omakohtaista kokemusta työttömyydestä elämän jossakin vaiheessa ja haluat pohtia teemaa yhdessä.
Tarmo: Työkykyä on! – Osatyökykyinen työllistymispalvelussa 28.5.2021 -webinaarin materiaalit
Osa- vai täsmätyökykyinen, Kari-Pekka Martimo, Ilmarinen
Puheeksiotto työkykyasioissa, Kirsi Unkila, Työterveyslaitos
Työnantajan ja työyhteisön merkitys ja mahdollisuudet osatyökykyisen työllistämisessä, Pauli Leinonen, Vamlas
Näin me onnistuimme! Paikallinen case, Ammattiopisto Luovin työntekijät
Tarmo: Kokemustiedon hyödyntäminen työllistymispalvelussa 27.4.2021 -webinaarin materiaalit
Työllisyyden kokemusosaajat ja asiakasraati, Tarmo-hankkeen työntekijät
Mitä asioita on huomioitava yhteistyössä kokemusosaajien kanssa? Tanja Hirschovits-Gerz, THL
Palvelumuotoilussa asiakkaan kokemus on keskiössä, Johanna Säynäjäkangas ja Sofia Forsberg, Qaswua Oy
Asiakasosallisuus on yhdessä tekemistä. Tarmo-hankkeen julkaisu nyt verkossa!
”Jos työttömiä halutaan mukaan palvelujen kehittämiseen, siihen pitää luoda työttömiä mukaan kutsuva ja koordinoiva rakenne. Kasvokkainen yhteiskehittäminen voi avartaa näkökulmia molemmin puolin.”
Asiakasosallisuus on yhdessä tekemistä -julkaisu nostaa esiin käytännön esimerkkejä sekä osallistujiensa ajatuksia työllisyyden asiakasraati- ja kokemusosaajatoiminnasta. Tavoitteena on herättää keskustelua asiakkaan roolista palvelujen suunnittelussa ja kehittämisessä sekä innostaa työllisyystoimijoita edistämään asiakasosallisuutta.
Työllisyyden asiakasraati käynnistyi Pohjois-Karjalan Sosiaaliturvayhdistyksen toimesta huhtikuussa 2016. Työllisyyden kokemusosaajatoimintaa on kehitetty yhdistyksen Tarmo -hankkeessa keväästä 2020 alkaen.