Työllisyys

Tarmo-hankkeen päivystyspuhelinnumeron ja yhteystiedot löydät täältä. Kumina-toiminnan yhteystiedot löydät täältä.

Ajankohtaista I Koitto – Järjestötyöllistämisen tukipalvelut I Työllisyystoimijoiden verkostot I Tarmo-hanke 1.1.2019-30.6.2021 I Opinnollistaminen I Kumina I Asiakasraati I Yhdistysten työllistymistä tukevan toiminnan kuvauksia I Pohjois-Karjalan työllisyystoimijoitaKokemusosaajat


Asiakasosallisuus on yhdessä tekemistä. Tarmo-hankkeen julkaisu nyt verkossa!

”Jos työttömiä halutaan mukaan palvelujen kehittämiseen, siihen pitää luoda työttömiä mukaan kutsuva ja koordinoiva rakenne. Kasvokkainen yhteiskehittäminen voi avartaa näkökulmia molemmin puolin.”

Asiakasosallisuus on yhdessä tekemistä -julkaisu nostaa esiin käytännön esimerkkejä sekä osallistujiensa ajatuksia työllisyyden asiakasraati- ja kokemusosaajatoiminnasta. Tavoitteena on herättää keskustelua asiakkaan roolista palvelujen suunnittelussa ja kehittämisessä sekä innostaa työllisyystoimijoita edistämään asiakasosallisuutta.

Työllisyyden asiakasraati käynnistyi Pohjois-Karjalan Sosiaaliturvayhdistyksen toimesta huhtikuussa 2016. Työllisyyden kokemusosaajatoimintaa on kehitetty yhdistyksen Tarmo -hankkeessa keväästä 2020 alkaen.

Tutustu julkaisuun

Opinnollistetut työtehtävät -video

Pohjois-Karjalan yhdistys- ja kuntakentällä on opinnollistettu noin 70 tutkinnon osaa. Mitä on opinnollistaminen? Mitä se käytännössä tarkoittaa ja tekijältään vaatii? Tarmo -hankkeessa toteutettu video vastaa kysymyksiisi.

Opinnollistamisen mallia on kehitetty yhteistyössä Riverian kanssa vuosina 2019-2021.

Katso video täältä