TARMO-hanke, KUMINA

Työllisyys


Tarmo-hankkeen päivystyspuhelinnumeron ja yhteystiedot löydät täältä. Kumina-toiminnan yhteystiedot löydät täältä.

Ajankohtaista I Työtä hakevalle I Tukipalvelut yhdistyksille I Koulutukset yhdistyksille I Tukipalvelut yrityksille I Työllisyystoimijoiden verkostot I Tarmo-hanke 1.1.2019-31.12.2019 I Opinnollistaminen I KUMINA I ASIAKASRAATI I Työllistymistarinoita ja askelia eteenpäin I Työttömien alennukset Pohjois-Karjalan kunnissa I Yhdistysten työllistymistä tukevan toiminnan kuvauksia I Pohjois-Karjalan työllisyystoimijoita I Tarmo-esittelyvideo I Kokemusosaajat


Tarmo-hanke tiedottaa

Hyvää alkanutta vuotta Tarmosta! Tarmon asiakastyö päättyy huhtikuussa 2021. Tästä syystä emme ota hankkeeseen enää uusia asiakkaita, vaan käytämme kaiken tarmomme nykyisen asiakkaidemme kanssa työskentelyyn.

Päivystyspuhelimeemme vastaamme yleisissä asioissa tuttuun tapaan ma-to klo 10-14 puh. 050 306 6248. Ja tarmolla työskentelemme koko kevään, joten työntekijämme tavoitat myös tavalliseen tapaan puhelimitse ja sähköpostitse. Ollaan yhteyksissä!

Terveisin Tarmo-tiimi

Juuri valmistuneet kokemusosaajat antavat työttömyydelle ihmisen äänet ja ääriviivat

”Työttömyyttä kokemattomien ihmisten on vaikea ymmärtää, kuinka monin tavoin työttömyys vaikeuttaa yhteiskunnallista toimijuutta.”

Uudenlainen kokemustoiminnan koulutus sai päätöksen 1.12.2020 kun viisi Kokemusosaajaa valmistui kolme kuukautta kestäneestä pilottikoulutuksesta. Pohjois-Karjalan Sosiaaliturvayhdistys ry:n Tarmo-hankkeessa toteutettu koulutus tuo kokemusosaajien äänen mukaan sekä työllisyyspalvelujen asiakkaiden tueksi että ammattilaisten kanssa tehtävään kehittämistyöhön ja vaikuttamiskanaviin.

Kokemusosaajilla on valmiuksia toimia monissa eri rooleissa, niin asiakkaan vertaistukena kuin ammattilaisten mukana erilaisissa kehittämistehtävissä. Työttömyyteen liittyy edelleenkin monenlaisia negatiivisia asenteita ja ennakkoluuloja. Kokemusosaajien jakamat tarinat avaavat näkökulmia työttömyyteen ja antavat välineitä arjessa selviämiseen.

”Se, että työttömät otettaisiin mukaan kehittämään palveluja, se ei auta yksin työtöntä, vaan se auttaa koko yhteiskuntaa, kun saadaan sopivampia palveluja ja sitä kautta ihmiset voi paremmin ja säteilee sitä hyvinvointia ulospäin.”

Lisätietoja antaa:

Rekrytointiasiantuntija Leena Virratvuori, p. 050 4717962, leena.virratvuori@pksotu.fi

Voiko työtön unelmoida?

Joensuun työllisyyden asiakasraati ylpeänä esittää: raadin työttömyyttä käsittelevä podcast on nyt julkaistu! Podcastin tavoitteena on lisätä ymmärrystä työttömiä kohtaan. Raatilaisten kokemusten mukaan työttömiin ja työttömyyteen liitetään ennakkoluuloja, joilla ei ole mitään tekemistä todellisuuden kanssa. Työttömät eivät myöskään itse pääse ääneen, vaan heidän asioistaan päättävät ne, joilla ei ole työttömyydestä ja työllisyyspalveluista omakohtaista kokemusta. Raati painottaa kokemusasiantuntijuuden merkitystä: työttömät tulisi ottaa mukaan päättämään heitä koskevista asioista. 

Kuuntele podcast.

Lue podcast tekstitettynä täältä.

Lue lisää podcastista.

Tiedote Tarmo-hankkeen asiakastyön käytänteistä 7.10.2020

Tarmon asiakastyötä tehdään monikanavaisesti kasvokkain, videopuheluin, puhelimitse ja sähköpostitse. Tilanteista sovitaan aina tapauskohtaisesti yhdessä asiakkaan kanssa.

Tapaamisissa huomioimme turvavälin, huolehdimme käsihygieniasta ja käytämme kasvomaskeja, joita tarjoamme myös jokaisen asiakkaamme käyttöön. Kasvosuojaimia käyttämällä suojaamme niin asiakkaitamme kuin työntekijöitämme.

Emme tule töihin pienissäkään flunssaoireissa ja samaa edellytämme myös asiakkailtamme. Tällöin tapaaminen siirretään tai toteutetaan etäyhteyksin.

Mieltä askarruttavissa asioissa pyydämme asiakkaita olemaan yhteydessä omaan valmentajaan tai päivystyspuhelimeemme 050 306 6248 (ma-to klo 10–14) tai sähköpostilla tarmo@pksotu.fi.

Seuraamme tilannetta ja muutamme ohjeistusta sen mukaisesti.

Pidetään huolta toisistamme! Ystävällisin terveisin Tarmo-hankkeen työntekijät


Meillä tapahtunutta